Selecciona IDIOMA

dijous, 22 de març del 2012

Estic aquí

Us invito a escoltar el següent programa del Ofici de Viure; "La presència".

El poder de la presència és de viure el moment, de ser tu.

Moltes vegades no vivim en el present, vivim en el passat o en el futur.
On estàs?
Vivim en els projectes que volem fer (que són necessaris i vitals), però què en moltes ocasions no ens deixa gaudir del que tenim al nostre davant. Com si la felicitat fos un aspecte futur, en la recerca de la felicitat, i en moltes ocasions si ens paressim a pensar, podríem dir, doncs si sóc feliç!  Estic en el CAMÍ  de la felicitat i continuo dissenyant o contruint passos per a què pugui aprendre a gaudir-la.

En altres ocasions, ens trobem que vivim encadenats en els records del passat, com si aquells moments fossin més bons o al contrari.
Recordo una amiga que em va dir, sempre m'estic queixant del meu pes i quant miro fotos d'anys anteriors penso: ostres doncs no estava tan  malament!! Quan en aquell moment pensava que estava grassa i així successivament any darrera any. No em podia veure com em veig ara, quina necessitat tenir de patir, de no apreciar el present?

Quina és la necessitat de no estar en el  present?

Viure pressent significa viure despert, viure el moment i estar atent als estímuls, circumstàncies, senyals que el CAMÍ que estem creant ens està preparant.



2 comentaris:

  1. No puc escoltar el programa ara, però ho faré en un altre moment.
    Pel que fa el que dius, estic totalment d'acord com sempre :) És l'error més comú de les persones. Viure aferrats al passat és una manera d'ennuvolar el present, de no valorar-lo gens, de no veure-li la part bona. I pel que fa al que comentes del futur, és pensar que el que vindrà ha de ser millor, viure en una espècie de moment transitori: el passat va ser molt bo, el futur serà millor...ok, i el present? Com sempre...no valorem el que tenim.

    ResponElimina
  2. El pasado es historia, el futuro es misterio y el presente es un regalo, por eso se llama presente.

    Penso que aquesta ho demostra molt bé.

    ResponElimina

Les teves aportacions sempre seràn benvingudes