Selecciona IDIOMA

dijous, 8 de març del 2012

El model del món

Actualment estic llegint un llibre que tenia pendent, El poder la palabra de Robert Dilts.

Aquest llibre ens explica el poder la PNL (programació neurolingüísitca), amb altres paraules que m'agrada utilitzar, fa referència a La vida secreta de las palabras.
M'agrada utilitzar aquest terme, perquè el què ens ensenya a través de la PNL, és saber dominar, controlar, utilitzar etc el llenguatge.
De tota la vida s'ha dit: No és el que m'ha dit, sinó com ho ha dit!!! o  m'ho ha dit de una manera.... La vida secreta de las palabras és una de les tantes claus.

En el llibre de R.Dilts, tracta el Poder del Món en el Poder  la Paraula  i afima que:

El mapa no és el territori. Tota persona té el seu propi mapa del món. No hi ha cap mapa del món que sigui l'únic correcte. Tota persona elegeix la millor opció disponible, donades les disponibilitats i les capacitats que percep com a accesibles a ella des del seu propi món. Els mapes del món més "savis" i "compassius" són aquells que converteixen en accesible el major i més ampli nombre d'opcions, en oposció als més "realistes" i "precisos".

Aquest text em fa pensar que sovint que creiem que el nostres MÓN és el MÓN  de tots nosaltres i que tots tenim el mateix CAMÍ  o MAPA  a seguir perquè em traçat la mateixa ruta o perquè la ruta que ens han atraçat és molt semblant, per tant el comportament hauria de semblant.

Aquesta semblança provoca que tinguem dificultats en poder crear el nostre CRITERI, donat que ens basem en unes experiències, creences que en molts cops ens limita.
Per tant es important recordar que cadascú ha de disenyar el seu mapa .

Davant una situació en què ens trobem una complicació amb una altra persona, procura ampliar el teu MAPA, la teva visió.



  1. Com observes la situació des de la teva posició en el MAPA.
  2. Col·locat a la pell de l'altra persona. Com percebries aquesta situació des del seu MAPA?
  3. Col·locat en la posició d'un observador. Com percep el MAPA?



Si aconseguim ampliar la visió el traçat del MAPA, possiblement podrem descobrir EL TRESOR DE LA VIDA SECRETA DE LES PARAULES.

2 comentaris:

Les teves aportacions sempre seràn benvingudes